Självförtroende

Kan du typ skriva ett inlägg om självförtroende och sånt?
 
Kommentaren var längre men detta var frågan. Personen skrev att jag verkade ha bra självförtroende.
 
1. Jag har absolut inte bra självförtroende, hur bra de nu är att skriva att jag inte har bra självförtroende, det vet jag inte men jag har inte bra självförtroende, ska inte ljuga. Går alltid runt och klagar på mig själv. 
 
2. Allt handlar om att ha positiv inställning, självförtroende handlar både om utseende och om man vågar gör de eller de. Om man tänker ''nä detta klarar inte jag'' då är det klart som korvspad att man inte klarar de, ''shit vad fula ben jag har'', då kommer man aldrig se det fina. Varje gång du ställer dig i spegeln så fokusera inte på det som du tycker är fult, även om du nyss vaknat. 
 
Ett tips är att tänka på hur andra faktiskt ser ut eller har det, i Spanien så var det en kvinna som kom till poolen och hon hade ett ben. Ett ben och två kryckor. Sen dess har jag tänkt på att jag aldrig mer ska klaga på mina ben. 
 
Självförtroende i livet, om redovisningar i skolan och så, där brukar det inte vara problem för mig för jag är inte blyg. Om man är nervös för sånt så får man tänka att det får gå som det gör, oftast går det ju bra, om det inte gör de så är det över och glömt 1-2 timmar senare.
 
Bara var och stanna positiv. 
 


Kommentarer
Anonym

Håller med om allt, men hur kan du vara onöjda över dina ben? Så sjukt smala och långa! Jag vill också ha sånna ben :( Du borde älska dina ben. <3

2013-08-29 @ 17:53:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Hannah, Andrea i andranman, är född 96 och bor i käraste Malmö. Gillar när jag får fina kommentarer av fina läsare och även när läsare stannar. Pussar och kramar till dig!

RSS 2.0