Schampo/Balsam/Värmespray/Oil

Jag fick en fråga om hur jag tar hand om mitt hår. Som vanligt älskar jag att svara på frågor och detta är inget undantag.
 
För det första så har jag ett av de mest mjukaste schampon, eller, de gör håret så himla lent. Vet inte vad de heter men det luktar kola (godiset då alltså). Köper jag på Bedhead, på Emporia i Malmö. Har tillhörande balsam till det. Balsamet behöver man inte mycket av för håret blir glansigt av bara schampot, har bara balsam för att håret inte ska bli elektriskt.
 
Som jag sagt innan så är mitt hår lockigt av sig själv, så jag plattar det oftast. Innan jag börjar platta tar jag värmespray i längderna (inte i hårbottnen). Sedan plattar jag.
 
Här efter tar jag pyttelite moroccan oil, världens bästa, tar det i topparna och lite uppåt (inte i hårbottnen här heller för då ser håret fett ut). Mitt hår blir lite lite vågigt av oljan, tycker det blir mer frisyr av det då än bara spikrakt.
 
Sen är jag klar! 
 
Mitt hår är ganska så tunt och slits rejält mycket, klippte det för ungefär en månad sen och det är redan slitet i ''luggen''. 
 
Hoppas detta var en bra förklaring. Om ni undrar något mer är det bara att fråga så svarar jag så gott jag kan!
 
 


Kommentarer
SAGA LINNES

Ja, verkligen han är hur snygg som helst!
Bra tips! :)

2013-06-23 @ 13:08:44
URL: http://SAGALINNES.BLOGG.SE
Elina

Älskar ditt hår, hur fint som helst, och ser riktigt välvårdat och friskt ut! (till skillnad från mitt sönderblekta haha) och du är riktigt vacker också! Kram på dig :)

2013-06-24 @ 04:00:29
URL: http://elinaklopper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Hannah, Andrea i andranman, är född 96 och bor i käraste Malmö. Gillar när jag får fina kommentarer av fina läsare och även när läsare stannar. Pussar och kramar till dig!

RSS 2.0